Traveling through Asia

zaterdag 15 februari 2014

Veilig aangekomen

Wat een reis, maar dan heb je ook wat. Gisternacht ben ik na een reis van bijna 24 uur aangekomen op Bali. Godzijdank, want het was echt een vermoeiende reis. Dankzij een Australische jongeman uit Syndey heb ik de eerste overstap overleefd. Hij had al een flinke reis achter de rug en wist dus alles van het vliegveld af. Na afscheid te hebben genomen ontmoette ik een koppel uit Nederland. Zij hielpen me met de tweede overstap. Dat was wel nodig want ik had een vertraging van anderhalf uur waardoor ik mijn laatste vlucht bijna miste. Eenmaal aangekomen in Denpasar werd ik opgehaald door meneer Ketut van mijn hotel. Dat was denk ik wel een van de engste autoritjes die ik ook heb gehad. De wegen wemelde van de scooters en zwerfhonden. ook al was het midden in de nacht.
De volgende ochtend werd ik wakker gemaakt door de vrouw van het hotel met een lekker ontbijtje op mijn eigen terras. Joemi haalde me op met de scooter om even een stukje te rijden en wat te gaan drinken bij het stamcafé waar zij vrijwilligerswerk hebben gedaan. Overal hangt een super fijne sfeer; alles is goed en maak je vooral nergens zorgen over. Veel lachen. De toeristen die zich in Ubud bevinden zijn vrijwel alleen maar  backpackers die hier voor een langere tijd zijn puur om even te chillen. Je kunt dus ook prima een 'blanke' de weg vragen. Ik heb in mijn eentje nog wat door de straatjes van Ubud geslenterd (en was nogal verdwaald).

Morgen ga ik samen met Joemi en Nina naar de Gili-eilanden van Lombok. Ik ben benieuwd.

Liefs

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WHOEEEHOEEEE, i knew it girl!! (ik kijk nu pas op je blog, ietwat beschaamd)

    veel plezier op de eilandjes!
    Leuk om te lezen over je reis :)

    mieeel

    BeantwoordenVerwijderen